2015. január 6., kedd

Kirándulás Splitben, Diocletianus városában - Egy kis dalmát hangulat... - üdülés Primoštenben, 2014. szeptember 6-13.


Trogiri városnézésünk után ellátogattunk még Splitbe, a gyönyörű ókori emlékekkel teli városba is. Igazi mediterrán város, ahol a tengerparti sétány hatalmas pálmafái már hosszú évtizedek óta vigyáznak Diocletianus római császár palotájára....

A felvételek 2014. szeptember 9-én készültek.


A tengerparti sétány a távolból - háttérben a Diocletianus palotáját körbe vevő magas falak
is jól látszanak, a pálmafasor mögött.

Az épületek közelebbről...

A palotát Gaius Aurelius Valerius Diocletianus római császár építtette a Kr. u. IV. században

A gyönyörű pálmafasor

A Diocletianus palota előtt ottjártunkkor filmes stáb dolgozott

A régi épület közelebbről....






Már a falakon belül - lehet csodálni a számtalan római kori emléket....

...és a római kori katonát :-)


Gyönyörű oszlopok



A szfinx, mely állítólag majdnem 3500 éves

És közelebbről


Itt azt sem tudja az ember, hogy merre nézzen, annyi a látnivaló......





Ismét a szfinx...



...és a katonák...








A Szent Dujmo székesegyház tornya, a Dujmo torony...



Séta tovább



Háttérben ismét a Dujmo torony


Kilátások a toronyból a tenger felé. Ide csak Feri ment fel....





A harangok, odafenn

És kilátás a város felé....









A torony szép boltíves ablakai....



Feljárat a toronyba


Ahová én nem merészkedtem

A biztonságos sarokban jól éreztem magam


Ismét lent....



Sok ilyen sikátor van a városban, ahova előszeretettel rakják ki az éttermek az asztalokat


Diocletianus palotájának falra festett rajza

És közelebbről. Akkoriban a palota falát a tenger hullámai verdesték.

Szárad a mosott ruha...



A város egyik kijárata, belülről nézve


És a kapu kívülről nézve

A kapu előtt is katonák állnak


A Szent Eufémia épen maradt tornya közelében áll a 7 méter magas szobor,
mely Gergely püspököt ábrázolja, aki a X. században élt.
Bal lábának nagyujja fényes, mert úgy tartják, hogy aki megérinti, az szerencsés lesz.

Én s megérintettem. De hogy mennyire lettem szerencsés, azt nem tudom.
A szobrot ottjártunkkor restaurálták, "becsomagolva" állt,
amiből csak a püspök nagylábujja lógott ki.
Tovább, vissza a palota felé



A palota belseje, ahol souvenir árusok tömkelege sorakozik....




Ismét a tengerpart, lassan otthagyjuk Splitet....



A kikötő a nagy tengerjáró hajókkal




Az ehhez az úthoz kapcsolódó összes bejegyzés:

2 megjegyzés:

  1. Éva írta.........

    Még jó, hogy Te tudtad, hogy merre nézzél, mert sok gyönyörűséggel ajándékoztál meg
    bennünket. Gyönyörű ez a Split. Jártam én is ott kb. 30 évvel ezelőtt!
    De sok mindent nem volt lehetőségem látni ebből a szépből, amit Ti megörökítettetek nekünk!
    Köszönjük a fantasztikus kirándulás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük! Ezek az ókori emlékek nagyon szépek voltak, én meg különösen szeretem az ilyen régiségeket :-)

      Törlés